ارائه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی از ابتدای سال تا کنون در کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از ارائه بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در استان از ابتدای سال تا کنون در استان خبر داد.

ارائه بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی از ابتدای سال تا کنون در کرمانشاه

عزیز نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، با اشاره به تحقق 50 درصدی عملکرد آموزش های مهارتی از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: در بخش دولتی که شامل 20 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در کرمانشاه و سایر شهرستان های استان می شود، یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش به تعداد 9 هزار و 60 نفر دوره از متقاضیان بصورت رایگان ارائه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون آموزش های مهارتی در بخش خصوصی نیز به میزان یک میلیون و 450 هزار نفر ساعت شامل هشت هزار و 150 نفر دوره در 428 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال به متقاضیان ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به گروه های هدف دریافت کننده آموزش های مهارتی تصریح کرد: در بخش دولتی بر اساس تفاهم نامه ها و قرادادهای منعقد شده با دستگاه های اجرایی استان، بیشترین میزان عملکرد آموزشی در بین سربازان وظیفه و نیروهای مسلح به ترتیب میزان 234 هزار نفر ساعت، ساکنین مناطق روستایی و مناطق مرزی به میزان 150 هزار نفرساعت، زندانیان به میزان 90 هزار نفر ساعت و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز به میزان 87 هزار نفر ساعت از آموزش‌های مهارتی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری منعقد شده با اداره کل بهزیستی استان در خصوص ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان تحت پوشش تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در خصوص ارائه آموزش های مهارتی به آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، معتادین بهبود یافته و کودکان کار و خیابانی دوره‌های آموزشی به میزان 38 هزار نفر ساعت برگزار شده و این برنامه ها تا پایان سال بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته ادامه خواهد داشت. 

نوری گفت: بیشترین متقاضیان در رشته های فناوری اطلاعات، حسابداری، صنایع پوشاک، فناوری خودرو، تاسیسات، برق ساختمان، جوشکاری، مراقبت و زیبایی ثبت نام کرده‌اند. 

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: ساعات آموزش مهارت ها در سازمان های دولتی برا اساس زمان بندی استاندارد برگزار می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان